Oct 13, 2008

Perkahwinan :Tertautnya Ikatan Kasih Filah Abadan-abada



Syaikh Ibn Baaz berkata :

Adalah wajib mempercepatkan perkahwinan. Tidak patut seorang pemuda menangguhkan perkahwinan kerana pelajaran. Dan tidak wajar seorang pemudi menangguhkan perkahwinan kerana pelajaran. Perkahwinan tak menghalang pelajaran.

Seseorang pemuda boleh berkahwin, menjaga agamanya, akhlaknya, menundukkan pandangannya dan pada waktu yang sama meneruskan pembelajarannya. Begitu juga seorang pemudi apabila Allah memudahkannya bertemu pasangan yang sesuai maka hendaklah dipercepatkan perkahwinan walaupun sedang belajar tidak kira di sekolah menengah atau di institusi pengajian tinggi....

Saya nak syorkan sahabat-sahabat semua dapatkan buku tulisan Ustaz Hasrizal Abdul Jamil (Abu Saif), penulis laman web SaifulIslam.com

Buku tersebut ialah : Aku terima Nikahnya

cover_01.gif


cover_03.gif

"Melihat perkahwinan sebagai untuk MEMBERI,akan menjadikan kita lebih memikirkan soal PERANAN dan bukannya HAK yang tidak berkesudahan."

Alahamdulillah buku ni saya dah baca, sekarang ini masuk pusingan ke2 dah untuk dibaca semula.Buku ini mengisahkan perkongsian ustaz Hasrizal sendiri dimana sesuai untuk semua lapisan masyarakat tanpa kira yang muda atau tua..terutamanya golongan remaja.. Dan buku ini paling sesuai bagi mereka yang diambang perkahwinan.

Ingatan ikhlas :
Bro_aiman

1 comment:

Anonymous said...

ibnu-qayyim.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading ibnu-qayyim.blogspot.com every day.
instant cash loans
pay day loans