Jan 22, 2008

Gaza : Operasi Bedah Terpaksa Dihentikan ?

Lihatlah berita dibawah dimana rakyat Palestine dibuat seperti orang asing...padahal mereka merupakan penduduk bumi suci itu...Ramai penduduk yang sakit di hospital tidak boleh dirawat kerana alatan untuk merawat mereka tidak dapat berfungsi kerana putusnya bekalan elektrik..Betapa kecamnya zionis laknatullah ini memutuskan bekalan elektrik dengan tujuan membunuh rakyat Palestine...

Marilah -sahabat sekalin kita berdoa pada Allah supaya Allah permudahkan segalanya agar mereka yang sakiit di hospital dapat dirawat...Doa moga Allah lumpuhkan pentadbiran israel sekarang....


Contributed by gunxx on Monday, January 21 @ 09:42:22 MYT Topic: Berita Semasa

Isnin, 21/01/08 -Pihak hospital di Gaza pada Ahad lepas mengumumkanakan memberhentikan operasi pembedahan dan memberi amaran akan ancaman kesihatan yang teruk sekiranya bekalan elektrik di Gaza terus putus.Kamal Abu Mousa, pengurus perhubungan awam hospital berkata, pihak pengurusan hospital akan bertindak memberhentikan operasi pembedahan sehingga situasi kembali normal.

Pihak berkuasa Gaza berkata bekalan hampir lumpuh pada Ahad lepas kerana rejim Zionis telah menganggu bekalan minyak. Kenan Obaid, pengerusi pihak berkuasa memberitahu pihak media iaitu gangguan elektrik bermakna 70% kawasan bandar Gaza akan terbabit manakala 50% melibatkan seluruh Gaza.Obaid memberi amaran kekurangan bekalan elektrik akan membawa kepada bencana manusia kerana bekalan tidak dapat disalurkan kepada hospital , klinik dan loji.

Beliau merayu kepada komuniti dunia , negara Arab, Bulan Sabit Merah, UNRWA, UN, EU dan seluruh organisasi antarabangsa agar campur tangan agar bekalan elektrik dapat dipulihkan semula.

sumber : http://www.palestine-info.com
penterjemah : gunx


No comments: