Mar 3, 2008


Kisah Perhimpunan Anak Kelantan anjuran BN

Kuala Lumpur, 3 Mac (KLpos.net) - Cuba lihat jumlah mereka yang hadir di dalam dewan (gambar di atas) hanya dianggarkan 2200 orang sahaja yang hadir, padahal mereka menggangar 5000 orang...Reaksi mereka yang hadir pun semata-mata untuk makan sahaja...Itulah rakyat kelantan...orang bagi ambil...tapi undi belum pasti untuk mereka yang bagi.....
Teruskan membaca...»

Tuan Guru Nik Aziz dapat sambutan hebat di Putrajaya
PUTRAJAYA, 2 Mac (Hrkh) - Kehadiran Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat disambut hebat kira-kira 4,000 penduduk Putrajaya di Dewan Besar kompleks serbaguna Presint 9, petang tadi.Teruskan membaca... »
Minda Mufti : Mencari Hikmah Dalam Menyampaikan Risalah
Penerangan tentang Islam tidak boleh dibuat secara semberono atau ‘cincai’, apatah lagi makian dan hamunan. Sebaliknya hendaklah dengan kekukuhan hujah dan alasan serta memahami latar belakang sasaran dan keadaan.
Apabila dakwah yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w begitu ditindas di Mekah, maka baginda mencadangkan supaya sebahagian para sahabahnya berhijrah ke Habsyah. Ketika itu yang memerintah Habsyah adalah Najasyi, seorang raja yang terkenal bersifat adil. Kerajaan Habsyah adalah kerajaan Kristian dalam ertikata agama tersebut menjadi teras kerajaan.

No comments: